Kontakt

20090404 Želetavka 2B

Dnes jsem vstal o půl páté nedočkavý a frčel jsem na ryby do Želetavy na můj olíbený rybník, kde jsem chytal již někdy přes cca 10 roky. Po ránu bylo ještě chladno a tma, ale to mě nemohlo odradit protože bylo jasno a věděl jsem že v osm hodin bude teplo a půjdu skoro do plavek :) Po příjezdu u vody nikdo nebyl a já si liboval toho nádherného ticha a pohledu na absolutně klidnou hladinu a těšil se jak si zachytám. V tu chvíli jsem netušil co mě čeká., ale o tom až později. Vybalil jsem plavačku nahodil s mašnáky a začal jsem připravovat feeder. Když jsem silon provlékal posledními 4 očky špičky, vyrušila mě jízda na plavačce - měl jsem povolenou brzdu abych nepřišel o prut., protože jsem připravoval feeder. Výsledkem byl PRVNÍ LETOŠNÍ KAPŘÍK!!! Měl něco kolem 40cm ale moc moc potěšil. Po nahození feederu a plavačky se začaly dít věci. Od 6 kdy jsem poprvé nahodil do 8 hodin jsem se nezastavil a průěžné skore bylo 8 kaprů a cca 10 cejnů. Plavačka jako obvykle vyhrávala, ale i feeder slušně bojoval.

KATASTROFA v 8:00!!!

Po osmé hodině přišlo něco co jsem opravdu nečekal. Dostavilo se cca 10 lidí a začali pravděpoboně vykonávat brigádu. Po nastartování prvního křovinořezu jsem myslel, že omdlím. Celé dvě hodiny nádherné ticho, občas projelo auto ale žádný hluk. Naprostá pohoda. Slunce začínalo konečně hřát a já myslel, že to zabalím a pojedu znechuceně domů. Nicméně jsem to překonal a nezačal jsem balit. Od 8 do 11 jsem ještě pochytal 4 kapříky a něco přes deset cejnů, kteří jsou oproti loňskému roku zase o něco větší a bojovnější.

Celkové skore

Celkem jsem tedy za cca 5 hodin lovu plavačkou a feedrem pochytal 12 kaprů od cca 40cm do cca 47cm. Přidal jsem k nim přes 20 cejnů od cca 20cm do 30cm. Plavačka jednoznačně zvítězila. Přesný poměr jsem nestihl zaznamenávat, ale na feeder jsem chytil tuším okolo 5 ryb. Všechny plavou zpět ve vodě a doufám, že se s nimi ještě někdy potkám až budou větší.

Krmení jsem občas nestíhal, ale plavačku jsem občas prohodil pár koulemi a na feedru jsem měl krmítko. V krmění byla krmítková směs 1:1 s kuku šrotem a plechovka kukuřice. Nastražoval jsem masňáky, kukuřici a foukačky, ale bylo to úplně jedno. Ryby braly cokoliv a spolupracovaly moc dobře. Od 6 do 7 hodin braly na hod. Poté pomalu polevovaly, ale i tak to byl kráááásně strávenej den u vody i přes ten hluk křovińáku, motorovky a nakonec se ještě na kopci nad rybníkem přidal traktor, který obhospodařoval pole.

Dokonce jsem byl i kontrolován RS, ale bez sebemenších problémů. Vloni jsem měl tu čest potkat rybářskou stráž až na cca 30 vycházce k vodě. Letos to bylo již na páté.

Přidávám nějaké fotky. Bohužel stále mobilem, ale za nedlouho bude už konečně foťák, takže budou barevnější a mnohem hezčí.

Vyšel Časopis rybář 04/2009

Ahoj,

dne vychází můj oblíběný časopis rybář. Jedná se již o čtvrté vydání tohoto časopisu v tomto roce. Dle popisu http://www.mrk.cz/bleskovky.php?id=10806 se mám na co těšit tak hurá pro něj...

Už se těším až bude víkend a budu moci opět vyrazit na fishky. Tentorkáte bych se rád podíval na revír Želetavka 2B na rybník Hadrava, který znám spoustu let a vím, že je od loňska plný kapříků. Bohužel 90% jich je lehce pod mírou, ale hlavně že si zachytám. Ryby stejně nejím

Tak ahoj

PS: večer možná písnu něco z časopisu

20090328 Líšeňská říčka 1

Ahoj,

včera jsem to už nezvládl zdokumentovat jak jsem dopadl podruhé s pruty  na říčce. K vodě jsem dorazil cca v 8 hodin. Vybalil jsem feeder a plavačku  a začal to tam házet. Ryby se probudily až tak kolem deváté a začaly slušně spolupracovat. Mezi 11 a 12 hodinou šly ryby na hod. Bohužel plavačka nějak propadla a ačkoliv jsem používal stejné nástrahy jako na feedru, plavačce se ryby vyhýbaly.

Celkem se na břeh podívalo několik perlínů, plotic a jeden okoun. Bohužel nic většího nebo kapřík se nekonalo, takže mi nezbývá nic jiného, než na prvního letošního kapříka dále čekat :)

Dnes jsem nakonec nešel na ryby protože celý den propršelo. Každopádně se těším až budu moci líšeňské rybníky navštívit znovu. Přikládám pár foteček úlovků. Znovu jsem si chytal s novým feedrem od Semy a můžu prohlásit, že je fakt dobrej a asi se s ním začnu feedrařině více věnovat. Vloni jsem ji považoval jako doplněk k plavané, ale letos bych chtěl tyto dvě metody lovu dostat na stejnou rovinu a žádnou extrémně nepovažovat jako hlavní.

Popis fotografií:

1. foto: první plotička dne

2. foto: první letošní perlínek

3. foto:oběšená plotička na návazci. cca 10cm po ní je kukuřička s háčkem :)

4. foto:další z mnoha plotiček

5. foto: a další plotička

6. foto: a poslední plotička

20090327 Líšeňská říčka 1

Ahoj, tak dnes jsem byl poprvé s pruty na Líšeňské říčce. V práci se mi podařilo utrhnout dříve a po třetí hodině jsem už byl na cestě k vodě.

Po příchodu k vodě jsem nahodil feeder a dal se do navázání nové matchky. Bohužel po jejím připravení a prvním nahození přišel déšť, který mě vyhnal na cestu domů. Na feeder jsem stihl chytit dvě plotičky. Cestou k autobusové zastávce jsem pěkně promokl. Když jsem přišel k zastávce, déšť ustal a já se nasral. Chvíli jsem sondoval jestli nezačne znovu pršet a po chvíli jsem se vydal zpět k vodě. Už jsem nevybaloval matchku, ale jen feeder. 5 náhozů, 5 plotiček. Poté se opět přihnaly mraky a začínalo kapkat tak jsem to rychle zabalil a šel domů do tepla a sucha.

Jako krmení jsem použil kuku šrot s bolandem cca 1:1 plus plechovku kukuřice. Koule jsem ani nestihl udělat, takže jsem vnadil jen krmítkem.

Snad počasí dovolí a budu moci zítra znovu zkusit štěstí a třeby vytáhnu prvního letošního kapříka, který by mě velmi potěšil :)

Dnes jsem vyzkoušel poprvé nový feeder Sema Cartel feeder. Za tu hodinku a něco u vody jsem si ho hodně oblíbil. Plotice jsem cítil jako by to byl jemňounký proutek, ale přitom se do něj dá i trochu opřít když je potřeba. Snad zítra vyzkouším více novou matchku Trabucco Nexus 5000, kterou jsem dnes jen opravdu pokřtil tím, že jsem jednou na ostro nahodil a po pár minutách ji znovu stáhl a sklidil :)

20090322 Želetavka 2A, Budeč

S kolegou Mishakem jsme vyrazili v 6 ráno natěšeni jak si zachytáme. Náladu nám trochu kazil vítr, ale to jsme ještě netušili jak si špičkově  "zachytáme". Po příjezdu k vodě jsem vybalil feeder a plavačku a Mishak plavačku a kaprovej prut. Po půl sedmé jsme měli nahozeno a čekali na první záběry. Bohužel foukal docela silný vítr, který zvedal vlny a nedolil prohřátí vody a zvýšení aktivity ryb. Alespoň tak jsme si teda vysvětlovali konečný sumář - Z E R O!!!

Zkoušeli jsme masňáky, foukačky, Mishak i pelety, ale vše bylo marné a v podstatě by se dalo říci, že ve vodě nebyla ani jediná ryba, jinak jsme si nedokázali vysvětlit ani jediný záběr či alespoň náznak záběru. Sice foukal vítr a rozpoznání záběrů na plavačce bylo celkem obtížné, ale stejně jsme ani náznak záběru nepocítili. Krmili jsme střídmě, ale zbytečně.

Po desáté hodině přijel kamarád, který mě vysvobodil z hladu a dovezl mi plněnou šunkovou bagetu. Změnili jsem místo a přečel na druhou stranu rybníka, ale scénář se opakoval. Po jedné hodině jsme opustili vodu se sumarizací Z E R O!

Tento pátek snad budu moci jít na ryby již odpolende a nebudu muset čekat do soboty. Půjdu otestovat nový revír v Brně, od kterého si hodně slibuji. První průzkum bez prutů již mám za sebou, tak se nemůžu dočkat víkendu až budu opět sedět u vody.

Info samozřejmě poskytnu jak to dopadlo. Příští měsíc bych rád koupil nějakej foťák tak budu dokumentovat lépe než mobilem :)